Ostoehdot

1. Tietoja ostoehdoista


1.1
Nämä ostoehdot (”Ostoehdot”) koskee kaikkia ostoja, joita sinä kuluttajana teet osoitteesta www.saunaice.com ja siihen liittyviltä verkkosivuilta ("Kotisivu"). Hyväksyt Kauppaehdot tehdessäsi ostoksen Verkkosivustolla.


1.2
Sopimus tehdään Bolsaj AB:n (Sauna Ice) kanssa, y-tunnus 559425-2479, osoite Nordöstra Vägen 9, 981 92 Kiruna (”Bolsaj”, ”me” tai me).


1.3
Voit ottaa yhteyttä asiakaspalveluumme osoitteessa info@saunaice.com.


2. Tilaukset

Myymme ainoastaan asiakkaille, jotka ostavat yksityishenkilönä (kuluttajina). Oston tekemiseksi sinun tulee olla oikeutettu tekemään sopimus sovellettavan lain mukaan. Tämä tarkoittaa, että sinun tulee olla vähintään 16-vuotias tehdessäsi suoran maksun omilla rahoillasi tai vähintään 18-vuotias ostaessasi luotolla.


3. Tilaus- ja toimitusvahvistus

Kun olet suorittanut ostoksesi, saat automaattisen toimitusvahvistuksen sähköpostitse, joka vahvistaa, että olemme vastaanottaneet tilauksesi. Tämä automaattinen vahvistus tarkoittaa, että pakkaamme ja lähetämme tilauksesi. Ja että sitova sopimus on tehty.


4. Hinnat ja tiedot

4.1
Tilauksen yhteydessä sovelletaan verkkosivustolla tilaushetkellä ilmoitettuja hintoja. Hinnat saunaice.com-sivustolla ilmoitetaan Ruotsin kruunuissa. Kaikki hinnat sisältävät voimassa olevan arvonlisäveron, mutta eivät mahdollisia maksu- ja toimituskuluja, jotka ilmoitetaan erikseen.


4.2
Jos Hemsidan-sivustolla ilmoitettu tuotteen hinta tai tieto on virheellinen ja olet huomannut tai sinun olisi pitänyt huomata tämä, hinta tai tieto ei ole voimassa ostoksessa, vaikka olisit saanut toimitusvahvistuksen. Tällaisissa tapauksissa otamme sinuun yhteyttä mahdollisimman pian.


4.3
Tuotekuvat verkkosivustolla ovat vain havainnollistavia, ja varsinainen tuote saattaa poiketa hieman. Emme myöskään voi taata, että kaikki kuvat esittävät tuotteen tarkkaa ulkonäköä, esimerkiksi siksi, että näyttö voi vaikuttaa värintoistoon.


5. Maksu


5.1
Tarjoamme erilaisia maksuvaihtoehtoja, ja voit itse valita, mitä maksutapaa haluat käyttää. Mahdolliset maksuvaihtoehdot, joista voit valita, näkyvät aina verkkosivuston kassalla sekä tilauksen yhteydessä. Valitsemastasi vaihtoehdosta riippuen lisäkustannuksia saattaa tulla, ja tästä on tieto tilauksen yhteydessä kassalla.


5.2
Löydät täydelliset tiedot kaikista maksuvaihtoehdoista ja mahdollisista lisäkustannuksista


5.3
Sinä teet oston yhteydessä erillisen maksusopimuksen maksupalveluntarjoajamme kanssa.


6. Toimitus ja toimituskulut


Toimitusvaihtoehdot


6.1
Tarjoamme erilaisia toimitusvaihtoehtoja riippuen siitä, mitä tuotteita lähetetään minnekin. Tarjoamamme toimitusvaihtoehdot näkyvät aina kassalla verkkosivustolla. Tarjoamme kotiinkuljetuksen asuinpaikkasi mukaan.


6.2
Helpottaaksemme toimitusta sinulle asiakkaana sekä minimoidaksemme ympäristövaikutuksia pyrimme aina toimittamaan tuotteesi yhdessä ja samassa toimituksessa.


6.3
Nämä ostoehdot koskevat toimituksia Ruotsin sisällä. Huomioithan, että emme toimita Ahvenanmaalle.


6.4
Löydät täydelliset tiedot toimitusvaihtoehdoistamme kassalla oston yhteydessä.


Toimituskulut


6.5
Riippuen siitä, mitä tuotteita ostat, minkä toimitusvaihtoehdon valitset ja tilauksesi kokonaissummasta, toimituskuluja saatetaan lisätä. Toimituskulut näkyvät aina kassalla oston yhteydessä.


6.6
Löydät täydelliset tiedot toimitusvaihtoehdoista ja toimituskuluista kassalla oston yhteydessä.


Toimitusaika


6.7
Den odotettu toimituspäivä ilmoitetaan verkkosivustolla. Pyrimme aina toimittamaan tilauksesi arvioidun toimitusajan puitteissa, joka on ilmoitettu verkkosivustolla, mutta emme voi taata sitä.


Ei noudetut paketit


6.8
Sinun vastuullasi on vastaanottaa tai noutaa toimituksesi tilausta tehdessäsi saamiesi ohjeiden mukaisesti.


6.9
Postin noutopisteessä oleva paketti, jota ei noudeta ilmoitetussa ajassa, lähetetään takaisin meille. Jos olet valinnut kotiinkuljetuksen etkä noudata vastaanotto-ohjeita, esimerkiksi et ole kotona vastaanottamassa toimitustasi, paketti lähetetään takaisin meille.


6.10
Meillä on tällaisissa tapauksissa oikeus periä hallinnollinen maksu, joka vastaa käsittely- ja toimituskustannuksiamme.


7. Peruuttamisoikeus, avokauppa ja 100 % asiakastyytyväisyystakuu


7.1
Lakimääräisen reklamaatio- ja palautusoikeuden lisäksi tarjoamme "100 % tyytyväisyystakuun". Tämä tarkoittaa, että asiakkaalla on mahdollisuus testata tuotetta jopa viikon ajan ensimmäisen toimituksen jälkeen. Jos asiakas jostain syystä ei ole tyytyväinen tuotteeseen, palautamme tuotteen täyden hinnan mukaan lukien toimituskulut, edellyttäen että asiakas palauttaa tuotteen jäljellä olevan osan 21 päivän kuluessa. Asiakas maksaa tällöin vain tuotteen palautuskulut. "100 % tyytyväisyystakuu" koskee vain ensimmäistä toimitusta ja sitä voi käyttää vain kerran henkilöä kohden. Jos haluat hyödyntää "100 % tyytyväisyystakuun", ota meihin yhteyttä osoitteessa info@saunaice.com.


7.2
Sinulla on oikeus peruuttaa ostoksesi 14 päivän kuluessa siitä päivästä, jona sinä tai valtuuttamasi henkilö vastaanottaa Hemsidan-verkkosivustolta ostamasi tuotteen.


Kuinka peruutat ostoksesi/avoin osto


7.3
Jos haluat peruuttaa ostoksesi, ilmoita siitä meille 14 päivän kuluessa siitä päivästä, jona sinä tai valtuuttamasi henkilö vastaanottaa tai noutaa tilauksesi.


7.4
Sen jälkeen kun olet ilmoittanut meille haluavasi palauttaa ostoksesi, sinun tulee lähettää tai palauttaa tuote 14 päivän kuluessa siitä päivästä, jona sinä tai valtuuttamasi henkilö vastaanottaa tai noutaa tilauksesi. Suosittelemme, että lähetät tuotteen takaisin samassa pakkauksessa, jossa sen sait, koska olet vastuussa mahdollisista vahingoista tai katoamisista palautuslähetyksen aikana, jos vahinko tai katoaminen on aiheutunut huolimattomuudestasi, esimerkiksi tuotteen pakkaamisessa.


7.5
Palautusosoitteemme on Nordöstra Vägen 9, 981 92 Kiruna Ruotsi


Palautuskuljetus


7.6
Sinä kustannat itse palautuskulut. Palautuskulut, kun olet valinnut palautuksen kauttamme, vähennetään hyvityksestäsi. Löydät tietoa palautuskuluistamme.


Palautus


7.7
Kun olet palauttanut ostoksesi, maksupalveluntarjoajamme kautta teemme hyvityksen 14 päivän kuluessa. Emme kuitenkaan tee hyvitystä ennen kuin olemme vastaanottaneet tuotteen takaisin. Huomioithan, että olet vastuussa mahdollisista vahingoista tai menetyksistä palautuslähetyksen aikana, jos ne johtuvat huolimattomuudestasi.


7.8
Kun palautat koko tilauksen, hyvitykseen sisältyy mahdollinen toimituskulu (sinulle toimituksesta) joka maksettiin oston yhteydessä.


7.9
Jos palautat osan tilauksesta, toimituskuluja ei hyvitetä.


7.10
Hyvitys suoritetaan samalla maksutavalla, jonka valitsit oston yhteydessä, ellei toisin sovita.


8. Reklamaatio


8.1
Jos tuotteessasi on jokin vika, sinulla on oikeus reklamoida viallisesta tuotteesta voimassa olevan pakottavan kuluttajansuojalainsäädännön mukaisesti siinä maassa, jossa oleskelet. Sinulla on oikeus reklamoida alkuperäisiä vikoja tuotteessa, jotka ilmenevät kolmen vuoden kuluessa tuotteen luovutuksesta (vastuuaika). Sinun tulee aina reklamoida kohtuullisessa ajassa siitä, kun olisit voinut havaita vian. Oikeutesi reklamoida päättyy kolmen vuoden vastuuajan umpeuduttua.


8.2
Jos haluat reklamoida tuotteesta, ota yhteyttä asiakaspalveluumme osoitteessa info@saunaice.com .


8.3
Kun reklamoitu tuote on arvioitu ja olemme todenneet, että reklamaatio on pätevä, korvaamme sinut voimassa olevan lain mukaisesti. Tämä tarkoittaa, että vika korjataan tai vaihdamme viallisena olevan tuotteen uuteen. Jos kumpikaan näistä vaihtoehdoista ei ole mahdollinen, sinulla on sen sijaan oikeus vaatia hinnanalennusta, joka vastaa vikaa, tai purkaa kauppa voimassa olevan lain mukaisesti.


8.4
Huomioithan, että meillä on oikeus hylätä reklamaatio, jos osoittautuu, että tuote ei ole virheellinen voimassa olevan lain mukaan.


8.5
Jos meidän tarvitsee saada reklamoitu tuote takaisin, palautusosoitteemme on Nordöstra Vägen 9, 981 92 Kiruna Ruotsi.


9. Tarjoukset


9.1
Saatamme ajoittain tarjota kampanjoita, alennuskoodeja, lahjoja ja muita tarjouksia (yhteisesti jäljempänä ”tarjoukset”). Tällaiset tarjoukset ovat voimassa vain tarjoukseen liittyvän ajanjakson ajan ja tarjoukseen liittyvien ehtojen mukaisesti. Kampanja-aikaa ei voi pidentää, eikä kampanjan aikana loppuunmyydyistä tuotteista tarjota korvaavia vaihtoehtoja. Tarjouksia ei voi yhdistää muihin alennuksiin tai tarjouksiin, ellei oston yhteydessä nimenomaisesti toisin mainita.


9.2
Monissa tapauksissa sinun on aktiivisesti annettava mahdollinen koodi tai muutoin aktivoitava kyseinen tarjous ennen oston viimeistelyä, jotta voit hyödyntää tarjouksen.


9.3
Jos palautat tilatut tuotteet, se voi tarkoittaa, ettet enää täytä tarjouksen ehtoja. Tämä voi johtaa siihen, että sinun on palautettava tai maksettava mahdollisesta lahjasta tai ettet enää voi pitää tiettyä alennusta. Jos palautuksen vuoksi et enää täytä kyseisen lahjan ehtoja etkä palauta lahjaa, vähennämme lahjan arvon ennen hyvityksen tekemistä. Vaihtoehtoisesti, jos et täytä tietyn alennuksen ehtoja, se vähennetään hyvityksestä.


10. Reilun kaupan käytäntö


10.1
Jotta voit tehdä ostoksia meillä, vaaditaan että:

  • et yritä harjoittaa petosta tai muuten toimia tarkoituksellisesti voimassa olevien lakien vastaisesti;
  • du et yritä johtaa meitä harhaan henkilöllisyytesi suhteen tai esitä väärin olevasi kuluttaja saadaksesi ostaa meiltä;
  • et harjoita epäasiallista painostusta etkä uhkaile henkilöstöämme asiakaspalvelumme yhteydessä,
  • sinulla on aikomus säilyttää tilaamasi tuotteet. Tämä ei estä sinua myöhemmin perääntymästä. Sinulla on aina oikeus lailliseen peruutusoikeuteesi ja avointen ostojen oikeuteen meidän Kauppaehdoissamme.


10.2
Käytökset, joita pidetään tämän reilun käytännön politiikan rikkomisina, ovat esimerkiksi seuraavat:

  • petokset palautuksiin liittyen, kuten etikettien ja hintalappujen vaihto/väärennökset sekä virheelliset väitteet kadonneista tuotteista,
  • väärin esittäytyä kuluttajaksi voidakseen ostaa meiltä, mutta sitten esimerkiksi markkinoida tai myydä tuotteita edelleen osana liiketoimintaa,
  • ostaa tuotteita valokuvaustarkoituksiin elinkeinotoiminnassa ja sitten virheellisesti palauttaa tuotteet vedoten peruutusoikeuteen tai avointen ostojen käytäntöön, jotka koskevat vain kuluttajia,
  • yritys epäasialliseen vaikuttamiseen tai uhkailuun henkilökuntamme suuntaan saadakseen laajennetun palautusoikeuden verrattuna osto-ehtoihimme tai pakottavaan lainsäädäntöön, ja
  • erittäin epänormaaleja osto- ja palautuskäyttäytymisiä, jotka osoittavat, että asiakkaalla ei aiemmin ole ollut aikomusta pitää tilattuja tuotteita.


10.3
Arviomme siitä, rikotko reilun kaupan käytäntöämme, perustuu useisiin eri tekijöihin, kuten järjestelmällisesti poikkeaviin käyttäytymismalleihin, tilausten koostumukseen, tilausten tiheyteen, palautusprosenttiin sekä yrityksiin kiertää sääntöjä väärän henkilöllisyyden avulla.


10.4
Jos tilauksesi hylätään, saat siitä ilmoituksen sähköpostitse siihen sähköpostiosoitteeseen, jonka annoit tilauksen yhteydessä. Kun olemme ilmoittaneet, että emme hyväksy tilaustasi, päätös koskee sinua riippumatta profiilista tai sähköpostiosoitteesta. Päätöksen kiertäminen millään tavalla, esimerkiksi tilaamalla toisen nimissä, ei ole sallittua, sillä tällainen harhaanjohtaminen itsessään rikkoo Fair Practice -käytäntöä.


10.5
Fair Practice -käytäntömme ei estä sinua käyttämästä laillista peruutusoikeuttasi tai 14 päivän avokauppaa, kun olet tehnyt sitovan oston meiltä. Fair Practice -käytäntömme voi kuitenkin tietyissä tapauksissa estää sinua tekemästä uutta sopimusta kanssamme.


11. Meidän velvollisuutemme


11.1
Jos tuotteessasi on jokin vika tai toimitus on myöhässä, vastaamme vahingoista, joita olet kärsinyt vian tai viivästyksen vuoksi, pakottavan kuluttajansuojalainsäädännön mukaisesti. Vastaamme kuitenkin vahingoista vain siltä osin kuin olet ryhtynyt kohtuullisiin toimiin vahingon rajoittamiseksi. Emme siis vastaa vahingoista, jotka olisit voinut välttää ryhtymällä kohtuullisiin toimiin.


11.2
Emme ole vastuussa vahingoista, jotka johtuvat hallitsemattomissa olevista odottamattomista olosuhteista, kuten sodasta, lakosta, pandemiasta tai luonnonkatastrofeista, joita emme kohtuudella voineet ennakoida (Force Majeure). Jos Force Majeure -tilanteen vuoksi emme pysty täyttämään sopimuksen tai näiden myyntiehtojen mukaisia velvoitteitamme, sinulla on oikeus peruuttaa sopimus pakottavan kuluttajansuojalainsäädännön mukaisesti.


12. Näistä Kaupanteon ehdoista


12.1
Saatamme muuttaa näitä Kauppaehdot, mutta ne Kauppaehdot, jotka hyväksyit ostohetkellä, ovat aina voimassa kyseiseen ostoon. Kaikki muutokset näkyvät Kauppaehtojen viimeisimmässä julkaistussa versiossa Verkkosivustolla. Muutokset tulevat voimaan siitä hetkestä, kun olet hyväksynyt Kauppaehdot, eli kun teet uuden ostoksen Verkkosivustolla.


12.2
Meille on tärkeää kunnioittaa kuluttajana sinulla olevia oikeuksia. Koska olemme Ruotsissa toimiva yritys, näitä Kauppaehtoja tulkitaan ja sovelletaan Ruotsin lain mukaisesti. Jos jokin näiden Kauppaehtojen määräys katsotaan pätemättömäksi tai täytäntöönpanokelvottomaksi toimivaltaisen tuomioistuimen, viranomaisen tai vaihtoehtoisen riidanratkaisuelimen toimesta, kyseisen määräyksen muut osat sekä kaikki muut näiden Kauppaehtojen määräykset pysyvät voimassa ja täytäntöönpanokelpoisina täysimääräisesti sovellettavan lain mukaisesti. Sinulla on aina oikeus niihin pakottaviin kuluttajaoikeuksiin, jotka koskevat maata, jossa sinulla on tavanomainen oleskelupaikkasi. Mikään näissä Kauppaehdoissa ei tulkita rajoittavan tällaisia oikeuksia.


13. Kysymykset, valitukset ja riidat


13.1
Ota rohkeasti yhteyttä, jos sinulla on kysyttävää tai valituksia tilauksestasi. Meihin on helppo ottaa yhteyttä näiden Kaupanteon ehtojen alussa olevien yhteystietojen kautta.


13.2
Mahdollisissa riitatilanteissa yksityishenkilöiden kanssa noudatamme vaihtoehtoisten riidanratkaisuelinten päätöksiä. Saadaksesi yhteyden Ruotsin vaihtoehtoiseen riidanratkaisuelimeen, voit ottaa yhteyttä Allmänna reklamationsnämnden (ARN), www.ARN.se. Voit ottaa yhteyttä ARN:iin lähettämällä kirjeen osoitteeseen Box 174, 101 23 Stockholm.


13.3
Sinulla yksityishenkilönä on myös mahdollisuus valittaa EU:n verkkopohjaisen riitojenratkaisualustan kautta, jonka löydät


13.4
Riippumatta yllä olevasta, mahdolliset riidat voidaan myös ratkaista missä tahansa toimivaltaisessa tuomioistuimessa siinä maassa, jossa sinä asiakkaana asut.


Ehdot vahvisti Bolsaj 13.9.2023